söndag 1 augusti 2010

Söndag och seg

Ska snart iväg och jobba,jag har min sista inplanerade dag på blomsterlandet för denna sommar! Har i allafall haft en ganska lung och skön helg såhär långt, med lite lagomt öldrickande, lite jobb och en mysfilmkväll. Onsdag och torsdag var jag i stugan, ena dagen kom mamma, pappa, morfar, moster och ove. Det var himla mysigt men tyvärr hade vi väl inte jättebra väder. Pappa röjde stigen ner till sjön, och vi försökte fixa kopplingen ute till slangen, sen så skruvade jag även fast den lagade dushblandaren och äntligen fungerar det att dusha! Dock blev glädjen inte särskilt långvarig då jag av någon ännu okänd anledning inte längre fick nåt vatten från brunnen. Vi har inte listat ut varför ännu, men det finns vatten i brunnen och är inte nåt stopp där uppe i alla fall.
På torsdagen blev det till att åka till skellefteå och hälsa på pappa som blev inlagd på sjukan på grund av en elak inflammation i knäet, det enda positiva med det var att jag åkte 364 mot skellefteå och hittade en massa loppisar! Hittade även en auktion men där blev priserna alldeles för trissade så jag orkade inte stanna kvar så länge.
Men fick mig fina loppisfynd i allafall! Den lilla lilla fotogenlampan är så otroligt söt!



Hittade även en tallrikshylla, den är mörkt blålaserad, nästan svart.

Inga kommentarer: