onsdag 21 november 2012

Adventsljusstake












Eller ja, egentligen inte, men man kan ju tända dom i ordning om man skulle vilja det.


Fann inspiration till detta lilla pyssel på http://fintofult.blogspot.se Fantastisk liten blogg!
Tog inte alls länge att fixa siffrorna heller. De enda bekymret jag stötte på var att jag aldrig vart särskilt förtjust i ljusstakar för långa ljus... så jag har bara 3 såna, den fjärde fick bli en liten flaska som jag hade i ett skåp. Tur man har gott om grejer.

Börjar känna mig sugen på jul nu. Pynta, baka, fixa. Jag börjar alltid med att känna mig peppad (nån gång i Oktober) sen blir jag less. Anti-jul tankar snurrar i mitt huvud och jag överväger starkt att inte ens julpynta. Sen i slutet på November, början på December så kommer julsuget tillbaka med full styrka! Och ja, det slutar med att jag måste gräva fram den där pyntlådan i allafall. Denna jul verkar inte utgöra ett undantag.

Inga kommentarer: