fredag 23 november 2012

Morgonstund... har inte så jäkla mycket guld att erbjuda faktiskt.

Morgonpigghet.. jag är så sanslöst segstartad på morgonen, det är sjukt! Denna vecka så har jag aktivt jobbat på det och försöker hitta lösningar för detta fungerar inte längre, det har inte fungerat på många år och nu är jag less på att vänta. Det blir bättre av att jag blir äldre - kommer inte att hända.

Jag har i veckan börjat mornarna med att på tv:n självstartar klockan 06.30 -Tv4 Nyhetsmorgon.
På telefonen har ett larm ljudit klockan 07.00, 07:30, 07:45 samt "du är SEN" klockan 08:00 - det sistnämnda har tiden varierat på, ställer det en halvtimma innan jag ska vara på skolan för då flyger jag upp om jag råkat insomna där nånstans emellan.
Detta har gått lite sisådär... så nu försöker jag utveckla min taktik
Idag har ja prövat en liten bubblare: att starta datorn och p3. Det funkade hyffsat (när nyhetsmorgon är för trist så somnar jag ju ifrån det, P3 blir aldrig trist) Men tror jag måste investera i en klockradio, detta med att starta datorn för P3 fungerar ju, men de dagar jag inte tar mig så långt, (somnar om) eller ännu värre, fastnar å slösurfar hela morgonen, ja då är det ju skönt om den gått igång av sig själv helt enkelt. Kanske man kan vakna till Hanna Hellqvist fantastiska skratt.
Idag har ytterligare en liten idé börjat gro i mitt huvud: att köpa en kaffebryggare med timer och preppa den kvällen innan, vakna till doften av nybryggt kaffe kan ju inte vara fel?

Vad tror vi om den här bryggaren? netonnet, 399 kr


Andersson CEM 3.0
Den billigaste jag hittade efter en snabbsökning, men vet inte om det finns bättre? Känner inte igen märket, nån annan som gör det?
Nåja det är ju snart jul trots allt, tomten kanske tycker att jag varit snäll *håll tummarna*, annars får ja väl själv anse att jag varit snäll nog att få en bryggare!


Inga kommentarer: