söndag 20 september 2009

Ilsken e ja

Kan inte påstå att jag har varit på mitt goaste och mysigaste humör i helgen.Igår var jag Jätteless. Fick alkiskörningar och bom körningar och aldrig äta, samt ont i magen. Det var inte bra. Idag är inte bättre, ungefär samma skitkörningar och folk som luktar illa... Denna ilska har jag just tagit ut på dom stackars syndikalisterna ( i mina ögon verkar det vara ett fackförbund för slackers) som har lokalen nedanför min lägenhet.
Detta är en konflikt som har trappats upp under en längre tid och handlar om att Jag anser helt enkelt att jag borde få ha min parkering i fred eftersom jag betalar nästan 400:- i månaden för min bilplats. Men (det finns alltid ett "men" eller hur?) det står alltid cyklar där! Idag var första dagen jag var tillräckligt irriterad för att faktiskt konfrontera dom, ansikte mot ansikte (tidigare har jag skrivit arga lappar, flyttat på cyklar, fler arga lappar, pratat med hyresvärden). Deras reaktion var följande:
"Va? oj ... är de en bilplats vi står på.... hum.... du e verkligen upprörd? På riktigt. Jag har inte hört nåt om det här tidigare....Blah blah blah"
Kryddat med en lite irriterad och dumförklarande ton. Dom tyckte nämligen att jag var fjantig som var så arg.... ojojojojojojojoj.
Snart börjar jag ta cyklar och gömma dom i skogen mellan umeå och vindeln, sen ska jag lämna en skattkarta istället så får dom hämta sina cyklar bäst fan dom vill. Alternativt öppna en cykelaffär.. jag har inte bestämt mig än.

Nä nu ska jag äta min lunch sen ut å jobba igen, känner att jag fortfarande kokar, håll er till trafikreglerna idag kära medtrafikanter så slipper ni ge mig en ursäkt för att köra över er.

Inga kommentarer: