måndag 9 november 2009

För mig är det fortfarande söndag

Jag vet att klockan är efter midnatt och denna dag har som genom magi förvandlats från söndag till måndag men jag tänker stanna kvar här en stund till i allafall, i söndagen och mysa. För imorgon börjar en ny arbetsvecka, som att den förra ens har hunnit ta slut?

Vi firar ju alla våra pappor idag och jag tänkte bara skriva ett par rader om just min pappa, eftersom han är den bästa som finns.
Min Pappa är en optimist, han ser lösningar och inte problem. Bjuder konstant på sig själv, skäms inte för sig själv och de sina. fungerar helt enkelt som en stor glädjespridare i familjen.


Pappa är en sån som alltid ställer upp och aldrig vill säga nej. Det är ju en otroligt vacker egenskap och jag tror inte att vi alltid hinner säga till honom hur mycket vi uppskattar det han gör. Ibland kan man ju dock bli orolig och känna att han borde trappa ner, bara för att inte ta på sig för mycket. Det är ju inte för att vi inte tror på honom, men vi är ju så rädda om hans välmående och hälsa. Men det är otroligt svårt att hejda en Entusiastisk Leif... Vi är väldigt lika i mångt å mycket, jag å min pappa. Och det är jag så glad över, för det finns så mycket att se upp till.
Älskar dig pappsen, snart kommer jag hem å ger dig en kram.

2 kommentarer:

therese sa...

jag vill också ha en bra pappa och inte en totalt idiot som min :S

Paula sa...

Ja, jag kan inte annat än medge att jag har en fruktansvärd tur. Men det bästa du kan göra är väl att försöka göra det bästa för dig och dina framtida barn och ge dom den familj du själv önskat dig :)