onsdag 11 november 2009

Projekt på gång

*Jag behöver slipa och betsa mitt bruna bord svart. Hur jag nu ska få det bra?!?
*sen vill jag måla linneskåpet i sovrummet limegrönt på insidan, vitt igen på utsidan (eftersom det just nu har en massa osmickrande rosa fläckar samt avskavda fläckar. ) samt montera nya handtag på dörrarna (gamla dörrhandtag kanske?)
*måla min nuvarande skohylla/fd bokhylla någon lustig kulör...Men vilken tror vi på? ska i allafall börja med att grunda den vit.
*slipa och betsa brudkistan grå (eventuellt nån annan färg...)
*istället för dom provisoriskt fasttråcklade plastunderläggen i spetsimitation så skulle jag behöva sy ett orange tyg hölje till mormors lampskärmsstomme.. förresten, är det ett ord?


Jag inser ju själv att jag aldrig kommer att hinna färdigt med allt detta innan flytten... om någonsin, men man måste ju iallafall börja någonstans, och jag tror att jag ska börja med linneskåpet imorrn. Är bara så svårt att hålla till någonstans när risken är stor för att gissa vill va uppi det. Inte vackert på skåpet å inte vackert på gissa...

Jag borde vara sömnig eftersom jag har varit upp sen 4.30 i morse, innan det sov jag dessutom bara 4 timmar, men det är jag inte. Jag är stundvis besviken ikväll och kan inte riktigt sätta fingret på vad det beror på. Om det är på mig sjäv , mina skumma vägval i livet, eller någon i min omgivning som jag ställer för höga krav på? Jag vet inte men det är ingen bra känsla. jag är orolig, rastlös, less och dödligt trött på samma gång. Detta kan ju aldrig vara positivt. Har målat mina naglar med ett lager mesigt beiget nagellack (för övrigt tycker jag att man ska stava det bäscht). So boring, men de var allt jag hade orken med idag, Attityd kräver färg som kräver arbete och blä svarar jag då.

Men nu måste jag nog ta gissa under armen för att tvångsgosa ner oss i sängen. Hon hatar mig ikväll eftersom jag klippte hennes klor med en kökssax. Det var inga problem, inget blodvite, men hon tyckte inte att det var så fränt att bli fasthållen... fler händer till nästa gång så går det nog fortare, och en ordentlig klosax förstås... men det var nödläge! Vassare klor fick man leta efter, nu går det i allafall att busa med henne, hon e så mysig.

Inga kommentarer: